14 Ağustos 2013 Çarşamba

ANDROID UYGULAMA GELIŞTIRME (DERS 4)




Ders 4
Merhaba arkadaşlar. Bu dersimizde önceki dersten hazırlamış olduğumuz arayüz için java kodlarını yazacağız.
Uygulamamızın src  klasöründen              com. androtronik altında Baslangic.java dosyasını açıyoruz. Aşağıdaki resimdeki gibi karşımıza çıkıyor.
Baslangic.java
Android uygulamalar java class’ları ile çalışırlar. Burada gördüğümüz de aslında bir java class. Public class yazısından bunun public olduğunu yani başka uygulamaların görebildiği belirtilmiş. extends Activity bu class’ın bir aktivite yani bir program parçası olduğu belirtilmiş. Bir çok class çeşidi olduğundan her class’ın yanına ne olduğunu yazmamız gerek. Bunu ilerleyen derslerde ayrıntılı göreceğiz.
Şimdi uygulama içinde lazım olacak değişkenlerini tanımlayalım. Değişkenleri metodların içerisinde de belirtebiliriz ama sadece o metot’da kullanılabilir,  class’tan sonra belirtirsek bütün metotlarda kullanabiliriz.
Uygulama1 Class
Sayma işlemi için sayici adlı bir integer değişken tanımladık. Ayrıca arttr, azlt ve goster gibi üç değişken tanımladık. Button ve TextView yazılarının altında kırmızı çizgi çıktığında, farenin ile üzerlerine geldiğinizde küçük bir menü açılacak, en üstte import yazan seçeneğe tıklayın. İmport dediğinizde eclipse gerekli android paketlerini çağıracaktır.
Protected void onCreate yazan metod’da uygulama ilk açıldığında yapılacak işlemleri gösterir. Bu metod altında setContentView oluşturduğumuz arayüzü çağırmaktadır. Bunun altına arayüzdeki kullanacağımız nesneleri tanımlamamız gerekiyor.
Java
Burada arttr değişkeninin bir buton olduğunu ve id yani ismini arttir olarak tanımladığımı belirttim. Arayüzde yanlışlıkla arttır olarak tanımlamıştım önceki dersten Türkçe karakter kabul etmediğinden onu değiştirmeyi unutmayın. Aynı şekilde azlt ve goster değişkenlerini de tanımladım.
Şimdi arttır ve azalt butonlarına basıldığında programın ne yapması gerektiğini bilirteceğiz. Şimdi arttır butonuna basılınca yapılması gerekenler için arttr.setOnClickListener(new View.) noktaya tıkladığımızda karşımıza şöyle bir menü geliyor.
Menu
Burada en üstteki onClickListener tıkladığımızda kendi içinde otomatik bir metod oluşturuyor. Metod sonuna noktalı virgül koymayı unutmayın. Aynı işlemi azalt butonu için de yapıyoruz, yada direkt kopyala yapıştır yapıp arttr yerine azlt yazın.
Onclick
Şimdi her iki buton için butona basıldığında yapılacak işlemi yazıyoruz.
Arttır
Burada yazdığım sayici++ sayıcı değerini 1 arttırmaktadır. sayici = sayici + 1 şeklinde de yazabilirdim. Sayici– aynı şekilde değeri 1 azaltmaktadır. Daha sonra yazdığım goster.setText komutu goster değişkeninin değerini yani yazıyı değiştiriyor. Yazı değeri Toplam + sayıcı değeri olacaktır. Toplam 3 gibi. Burada bırakılan boşluklara dikkat edin.
Şimdi arttır yada azalt butonlarına bastığımızda butonlar için yazdığımız metodlardaki işlemler yapılacak. Mesela arttır butonuna basınca sayıcı bir arttırılacak ve toplam şeklindeki yazı değiştirilecek.
Evet uygulamamız hazır. Ctrl S diyerek kaydediyoruz. Ve emülatörde deniyoruz.

Bir sonraki derste görüşmek üzere. Hoşçakalın.

Tags:

Raskele Başlıklar

Toplam Konu
Toplam Yorum

More information

Bizi Mail Yoluyla Takip Et

SEO sprint - Всё для максимальной раскрутки!
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Subscribe

Donec sed odio dui. Duis mollis, est non commodo luctus, nisi erat porttitor ligula, eget lacinia odio. Duis mollis

© 2013 Sanal Dünya. All rights reserved.
Designed by SpicyTricks